1. Osoba zgłaszająca problem powinna być koniecznie na myjni aby móc opisać symptomy i umożliwić szybkie usunięcie usterki
  2. Należy odczytać alarmy w panelu sterującym w kontenerze
  3. Sprawdzić następujące wskazania przyrządów
    1. Otworzyć szafę sterującą
    2. Sprawdzić położenie bezpieczników – wszystkie powinny być podniesione do góry
    3. Sprawdzić poziomy wody w zbiornikach na wskazomierzach – powinny być w okolicach 1,5 m
    4. Sprawdzić ciśnienie na zegarach kolektorów mycia – właściwe to ok. 4,5 bara
    5. Sprawdzić działanie wrzutników monet w panelach stanowiskowych – otworzyć panel i sprawdzić podłączenie elektryczne i mocowanie mechaniczne oraz czy przyjmuje monety
    6. Sprawdzić czy nie zawiesiły się przyciski programów na panelach stanowiskowych
  4. Zadzwonić do serwisu
  5. Podczas rozmowy opisać sytuację zgodnie z faktami – jest to bardzo ważne do zdiagnozowania problemu