• Źle wydaje monety – np. klient wkłada 20 zł, a dostaje 15 zł albo odwrotnie – wkłada 20 zł, a dostaje np. 23 zł
    • Błąd oprogramowania, który nie występuje często i regularnie
      • Należy co jakiś czas, profilaktycznie w menu serwisowym rozmieniarki wybrać opcję „przywróć ustawienia fabryczne”
    • W którymś z hoperów wadliwa moneta zablokowała go i ten rodzaj monet przestał być wyrzucany
      • Zdiagnozować problem przez rozmienienie większego nominału banknotu
      • Sprawdzić czy pomyłkowo do danego hopera nie została wrzucona moneta o innym nominale
  • Moneta w okienku na banknoty (!)
    Klient włożył monetę, najczęściej 5 zł, w okienko na banknoty i zablokował rozmieniarkę. Moneta blokuje dostęp dla banknotów, ale na wyświetlaczu nie pojawia się żaden komunikat, rozmieniarka nadal jest jakby czynna.
    • Zaleca się codzienne sprawdzanie okienka.
    • Do wyciągnięcia monety należy użyć drutu wygiętego w kształt litery „L” lub cienkiego klucza imbusowego.
  • Rozmieniarka nie przyjmuje banknotów
    Zwykle wynika to z powodu zablokowania modułu przyjmującego banknoty przez pomięty, zniszczony banknot. Sytuacja może wyglądać nawet tak, że w module są 2 banknoty. Pierwszy został przyjęty w tym sensie, że monety zostały wydane, ale banknot nie został prawidłowo umieszczony w zasobniku. Kolejny klient wkładając pomięty banknot już nie uzyska monet, a tylko bardziej zablokuje moduł.
    • Należy dokładnie przejrzeć stan zasobnika od strony wewnętrznej i usunąć wszystkie banknoty
    • Niekiedy należy nawet wymontować moduł aby usunąć fragmenty banknotów